Colin-prinsen av lycka och kärlek!




torsdag 5 maj 2011

Lägenheten

Nu har vi sovit några nätter i lägenheten och det känns kanonbra.
Trots att det står ouppackade kartonger och påsar lite här och där så myser jag (vi), för fullt.
Igår fick vi ekparkett av fastighetsägaren och i helgen ska Leif lägga golv i Colins sovrum samt i vårt sovrum. Sen ska vi pallra oss iväg och köpa mer golv, även det ekparkett, som ska läggas i köket.

Målaren har gjort ett toppenjobb med att tapetsera i köket och målat i sovrummet. När allt golv är klart så ska jag måla om golvlisterna i hall och vardagsrum så även de blir vita som resterande rum i lägenheten.
(bilder på lägenheten kommer när allt är klart)

Colin har anpassat sig till sitt nya boende men jag vet att han saknar mormors långa trapp, mosters akvarium och mest av allt saknar han mosters spelande på klarinetten.
Det är en väldig fart på lillfisen nu och han pillar på allt som han inte bör pilla på. Men får man inte pilla så lär man sig inte heller något...

Han är inte mycket för att stoppa saker i munnen, i alla fall inte damm, småsten eller annat oätligt. Visst händer det iblannd, men väldigt sällan.
Det han gärna vill stoppa i munnen är sånt där smaskigt som vi äter. Kakor, bullar eller glass. Han förstår minsann vad som är ätligt och inte.

Colin lattjar med tyngdlagen och testar mammas tålamod ;)



Colin hade ju en lättare fobi mot stora bollar förut.
Den fobin har gått över och den här pojken räds ingenting längre.
(ni får gärna ha på ljudlöst när ni tittar för såhär i efterhand så inser jag att jag borde hållt truten stängd)



Här har ni min älskade syster Filippa som rabblar upp alla olika dinosauriearter som funnits. På latin.

Först tar vi den snabba varianten.



Och så drar vi ner tempot lite.



En glad men väldigt trött liten kille.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar