Colin-prinsen av lycka och kärlek!




fredag 5 november 2010

Mer bilder än text

En uppdatering:
Allt väl med oss!
Mamma (Colins älskade mormor), och syster (Colins fina moster) har varit på besök.
Vi har haft Colins namngivelsefest. Det gick superbra och han fick MASSOR av fina presenter! Allt från kläder, pipmuggar, smycken och leksaker som låter.
Det sistnämnda är särskilt populärt. Om man är 5 månader, inte 32 år.
I alla fulla fall.
Varken jag eller Leif är särskilt religösa av oss. Inte alls faktiskt.
Och därför skulle det bara kännas patetiskt att ha ett kyrkdop.
Fast det känns lite si och så med det där. På ett sätt vill jag gärna ha ett dop i kyrkan och allt vad det innebär bara "för att". Det tillhör liksom, de är tradition.
Men om, jag säger OM, jag har turen att bli gift en vacker dag, så vill jag ha ett riktigt kyrkbröllop.
Lite schizad är jag faktiskt.

Linnea var med och fiskade ur fiskdammen.


Emely och Harry.




Min älskade sambo spexar till det med presentsnöre.
Jättekul.


Presentbordet.


Fika.


Finaste Liina och Jocke med söta Nikolai.


Matte och Marie med Oliver och Arven.



Annie och Lasse med Linnea.



Familjen Gray. (Maria&Nick med barnen Emely och Harry)



Rabih kom allena då tillhörande fru inklusive barn befann sig på annan ort.



Annica, Tony, mamma, Filippa, Kicki, Maria, Mike, Mia, Stefan, Elsa etc...



Söta Elsa.


Bus-Harry.


Leif, Colin, Nick och Elsa.



Maria skriver i Colins bok.


Emely ritar en fin teckning åt Colin vid barnhörnan.



Maria och Kicki.
Två väldigt punktliga tjejer.



Igår lurade Leif ut mig till Thuns.
Ligger i Almunge, i närheten av Knutby.
Det var riktigt skoj och vi hittade lite kläder till lilleman och till oss själva faktiskt.
Billiga märkesgrejer. Bra för en mammaplånka.



Colin fick en overall. Nu har han två stycken. En mjuk, retro och snygg och en svart och tuff.



Ett par tuffa militärbrallor.



Colin ger sin största och mest skeva konkurrent en blöt puss.




Spaghetti och köttfärssås är annorlunda, men gott.



Colin fick blandannat en pipmugg av sin mormor i namngivelsepresent.
En helt ologisk pryl tycker Colin, men kämpade väl med att hajja grejen.



Nåt skulle man ju göra med tungan i alla fall.



Tur att mormor hjälper till.



Colin koncentrerade sig med hela kroppen.







Hemma efter festen åkte slipsen av.


Trött kille efter namngivelsefesten.
Och tyvärr också väldigt förkyld. Men glad. Såklart!



Kramkalas i mosters knä.




Mostersmys i sängen.



Filippa fick en Samsung touch-mobil av mig och passade på att introducera Colin till den moderna mobilvärlden.



Och så var det Halloween.
Jag fick sminka både sambo och syster.
Och ja, dom gick ut och körde "bus eller godis".




Colin på Öppna Förskolan.
Passar på att suga lite på en bomullshandduk i väntan på att bli fotograferad av babyfotografen.




Hoppe, hoppe hare...



Morgontrött kille innan promenad med mamma.


Råstasjön.



Colin och Liina på café Gröna Stugan.


Fågelbad i brist på annat.


Tiggare.


Trött kille efter promenad med mamma (och Liina).



Lötsjön.







Videosnutt på "pratande" Colle:
Mitt finger verkar inte vara välsmakande med tanke på hans min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar