Colin-prinsen av lycka och kärlek!




söndag 19 december 2010

Lilla julafton och söndagsshopping

Igår hade vi Colins underbara faster Annica här på besök.
Dags för årets lilla julafton.
Suddig bild trots att ingen alkohol serverades.


Colin var som vanligt på et sprudlande humör och visade upp sig från sina bästa sidor.
Förutom kanske på den här bilden då.
Fel finger hjärtat.


Såja.


Han ville så gärna visa faster alla sina kunskaper.
En liten kvällspromenad på blott 20 centimeter.


Hålla flaskan själv när man dricker.


Ville visa att det visst finns studs i benen.


Och som vanligt när faster kommer på besök blir Colin bortskämd med presenter.
Igår var det lilla julafton och det gjorde inte saken bättre.
En mysig dress som Colin genast godkände.



Bodysar.


Mjukisbrallor och en skön skjorta.


Värmeljuslyktor till mig och Leif, samt att vi fick tvålar, presentkort på Jack&Jones(Leif), och Vero Moda (jag).
Hon är inte riktigt klok faster!


Ooohlala, vilka klappar!


Det var en helt underbar kväll.
Colin somnade precis när vi satte oss till bords. Vi fick njuta av julbord light i över en timme och sen hann vi till och med avnjuta en kopp kaffe i salongen. (läs: vardagsrummet).
När lilleman vaknade fick han kvällsgröt innan han däckade igen klockann 22:30.
Han vaknade inte förrän 09:30 imorse.
Skönt tyckte både mor och far.
Pigga i hatten tog vi vår Svennebil och åkte till Barkarby för lite söndagsshopping.
Leif var inte på nåt shoppinghumör, men det var jag. Inget nytt och inget konstigt.
Inom loppet av en timme hade jag roffat åt mig, och självklart betalat för, Denise Rudbergs två pocketböcker som jag inte läst(såklart!). Har läst första boken "Väninnan" och den föll mig i smaken så nu måste jag bara läsa hennes andra böcker med.
Och väl utplacerat var även "Solsidan"´s DVD-box, precis vid kassorna.
Och självklart måste boxen med hem.


Sen råkade jag slinka in på Nike-affären och gick ut med ett par sprillans nya och jävligt fräscha sneakers. Dom har nu bytt plats med ett par svarta sneakers med vita dödskallar på. Hejdå svarta sneakers!
Och innan vi åkte hem gick vi en sväng på IKEA. Vi kan varenda liten genväg och inom 30 minuter hade vi köpt oss två stycken glasförvaringsburkar. En för välling och en för gröt. Ska bara komma på hur sjutton vi ska kunna skilja dem åt.

Dagen avslutades på Willys där jag hittade plastburkar med lock som tål både frys, micro och maskindisk.
Colin äter en hel burk mat till antingen lunch och middag, eller både och. Han gillar mat. Mycket mat.
Och ska han fortsätta äta i den här takten så blir det till att göra barnmaten själv.
Därför är det väldigt bra att ha lite plastburkar att förvara maten i.

I januari blir det hemkokt för lilleman. Hoppas att jag kan hålla det bara...


Lite barnmat hittade jag också.
Räcker väl ett par dagar hoppas jag.



Nu ska jag ta en kexchoklad(som också råkade slinka ner i kassen), hoppa upp i soffan och påbörja en ny bok.

Banan är godare än gröt!


Och så lite kvällsbus.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar